Az olajkutatás során egy szeizmikus robbantáskor bővizű forrás tört fel a földből.
E forrás adta az ötletet a közjóléti tó kialakítására. A tavat Letenye és Kistolmács
települések összefogásával, vízügyi szakemberek támogatásával az Erdőgazdaság
építette. A tó kedvelt kirándulóhely. Fürdőzők, kempingezők, turisták és a
tilalmi időt kivéve horgászok népesítik be partját.
A tó a Csömödér- Kistolmács között közlekedő személyszállító erdei kisvasút egyik végállomása. A vonat menetrendszerűen és megrendelés alapján különvonatként is közlekedik. A vasút története ezen a vidéken az 1912- től üzemelő Újlaki- Hirschler vasút megépítésével indult. A vasutak építése 1918- ban kezdődött és több alkalommal kivitelezett bővítésekkel érte el a jelenlegi nagyságát.
Kezdetben két, egymástól független vonalon üzemelt: a Lenti- Zajda és
a Csömödér- Kistolmács szárnyvonalon. Ahhoz, hogy a kisvasút személyszállításban
és a faanyagszállításban
is gazdaságosan üzemelhessen, meg kellett építeni az összekötő szárnyvonalat.
A Lenti- Szilvágyi és a Csömödér- Kistolmácsi vonal összekötésére 1999 végén,
2000 elején került sor. A vonalszakasz teljes hossza 37.8 km.