Kistolmácsi tó és kisvasút

Az olajkutatás során egy szeizmikus robbantáskor bővizű forrás tört fel a földből. E forrás adta az ötletet a közjóléti tó kialakítására. A tavat Letenye és Kistolmács települések összefogásával, vízügyi szakemberek támogatásával az Erdőgazdaság építette. A tó kedvelt kirándulóhely. Fürdőzők, kempingezők, turisták és a tilalmi időt kivéve horgászok népesítik be partját.

A tó a Csömödér- Kistolmács között közlekedő személyszállító erdei kisvasút egyik végállomása. A vonat menetrendszerűen és megrendelés alapján különvonatként is közlekedik. A vasút története ezen a vidéken az 1912- től üzemelő Újlaki- Hirschler vasút megépítésével indult. A vasutak építése 1918- ban kezdődött és több alkalommal kivitelezett bővítésekkel érte el a jelenlegi nagyságát.

Kezdetben két, egymástól független vonalon üzemelt: a Lenti- Zajda és a Csömödér- Kistolmács szárnyvonalon. Ahhoz, hogy a kisvasút személyszállításban és a faanyagszállításban is gazdaságosan üzemelhessen, meg kellett építeni az összekötő szárnyvonalat. A Lenti- Szilvágyi és a Csömödér- Kistolmácsi vonal összekötésére 1999 végén, 2000 elején került sor. A vonalszakasz teljes hossza 37.8 km.

vissza

A projekt az Ausztria-Magyarország Interreg IIIA Közösségi Kezdeményezési Programban,
az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósult meg.
Projekt megnevezése:GPS alapú kerékpáros turisztikai rendszer -AT-HU/06/01/137